Tuesday, October 18, 2011

playground time

kalo mood kelaut, ape patut kita buat?

ada yang memilih untuk melayan perasaan. tapi, jaga-jaga jangan sampai hujan. hehe. apa kata kalo tak yah pikir perkara yang sedih tapi pikir benda yang menggembirakan hati. senyum skit :)

tadi bukak fb. rasa macam nak merehatkan minda. rehat la sangat kan. nampak adik tag gambar ni. so ape lagi, terus ade idea nak letak kat blog. 


bukan main lagi kan budak2 ni posing. rindunya zaman kecik2. bukan waktu saya kecik tapi lebih kepada waktu adik2 kecik. rasa macam diorang sangat2 comel. hehe puji adik sendri takpe kan. rindu nak dukung diorg. skrg sume dah besar2, diorg lak dukung saya. eh blh ke?

gambar ni dah lama rasanya. kalo tak silap waktu saya sek men. so anggaran dalam 5/6 tahun lepas kot. dulu saya sek asrama jauh dari rumah. boleh jumpa family kalo cuti panjang je. family nak datang melawat, hmm rasanya tak pernah. 

waktu cuti, saya suka ajak adik2 gi joging. sebenarnya bukan joging sangat pun. slow jog dari rumah ke taman permainan. tapi lagi best kalo parents nak hantarkan on the way diorg gi pasar. hehe. duk kat taman dalam sejam lebih. main buaian, gelongsor, kejar2 tak pun main buaya2. takde orang kat taman ni pagi2 so boleh main sesuka hati. 


waktu on the way balik umah, kitaorg akan singgah kedai pastu beli ais-krim oren 20sen. dulu murah lagi tapi rasanya sekarang dah naik jadi 30sen. part yang paling tak best ialah masa nak balik ni. tetibe kene jadi mak tiri. risau la bawak budak2 jalan tepi jalan raya. walaupun bukan macam highway kat kl ni tapi saya tetap takut. waktu pergi, diorg dengar cakap ok la. jalan berpimpin. jauh skit dari jalan. tapi bila balik, mula la ikut suka. time ni sila guna volume seorg guru ye. 


oh i miss those moments very much. kenangan yang saya nak kenang selamanya :)

No comments:

Post a Comment