Friday, July 22, 2011

gembira berganda-ganda. alhamdulillah :)

kenapa gembira berganda-ganda? kene cabutan bertuah ke? hoho bukan. tapi ade la :)

semalam ada beberapa perkara yang membuatkan saya gembira. alhamdulillah. mudah-mudahan ini rahmat dari Allah untuk mendidik saya menjadi hambaNya yang bersyukur. seulas durian jangan disangka tidak mengenyangkan. ops ada yang tak setuju ke? maaf ye. saya baru dapat makan seulas durian sebab tu asik teringat. tapi gembira berganda-ganda saya semalam tiada kaitan dengan durian. melencong jap.

ha siapa tengok malaysia lawan chelsea semalam? saya tengok. tapi kejap je. tak khusyuk sangat sebab umi ajak pergi sekolah adik. ada kes keracunan jadi pelajar boleh balik. huh seronokla tak sekolah satu hari. jeles jap. hehe

korang tengok game tu kat mana? gi stadium ke? wah banyaknye duit beli tiket. belanja saya makan boleh :) 
ke korang gi kedai mamak? boleh tengok kat skrin besar kan. hmmm
atau korang duk depan tv kat rumah je? rumah mesti ada astro ni. 

rumah saya takde astro. walid dah tamatkan sebab adik leka sangat tengok kartun. so sekarang saya just tengok tv1, tv2 dan tv3. cukupla tu kan. semalam adik saya, firdaus dah tak senang duduk. dia nak tengok malaysia lawan chelsea. semangat sampai nak gi rumah jiran. tapi malangnya, walid tak bagi. saya tak tahu pun malaysia lawan. kebetulan adik saya lagi sorang, helmi suruh saya check kat internet betul ke ada game. pastu saya nampak ada link untuk tengok live streaming. saya klik kat sini. tetibe...

kuarla video game tu. gembiranya saya. bukan gembira sebab saya nak tengok game tu tapi sebab adik saya dapat tengok. takdela dia kene mengendap kat rumah jiran sebelah. haha macam sedih sangat je. dudukla tiga orang adik saya, firdaus, helmi dan suhail menonton malaysia lawan chelsea depan laptop. projector takde. tak boleh nak pasang skrin besar. hehe over benor. mulut masing-masing becok macam diorang lak jurulatih. haha


ha itula gembira saya yang pertama :) 


ada lagi ke yang menggembirakn saya? ada tapi next entry ye. hehe


untuk pasukan malaysia, tahniah!
walaupun tak dapat score gol tapi perlawanan yang hebat. best bro

2 comments:

Mama Gee said...

keputusannyaa berapa ya?
mama tidooo....hehehe

peacenownhereafter said...

malaysia o - chelsea 1
tapi tetap terbaik. adik-adik pun puas ati tengok
awal mama tido. hehe

Post a Comment